Σύμβολο του πανκ κινήματος, πρωτοπόρος σχεδιάστρια μόδας, ακούραστη ακτιβίστρια. Οι ταραχώδεις ζωές της Βίβιεν Γουέστγουντ όπως τις αφηγείται για πρώτη φορά η ίδια, είναι στο ντοκιμαντέρ της Λόρνα Τάκερ που ανεβαίνει στο Cinobo, κι εμείς διαβάζουμε για τη σχέση των δυο γυναικών και την ιδέα πίσω από το φιλμ.
Το 2008 η Βίβιεν Γουέστγουντ ζήτησε από τον Τζος Χομ των Queens of the Stone Age και τους Unkle να συνεργαστούν σε ένα ραπ τραγούδι που έγραψε η ίδια με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τον οργανισμό ανθρωπίνων δικαιωμάτων Liberty. Την ίδια εποχή, η βρετανίδα Λόρνα Τάκερ ξεκινούσε την καριέρα της ως σκηνοθέτις, γυρίζοντας βίντεο από τα τουρ ροκ συγκροτημάτων, οπότε την κάλεσαν να γυρίσει το κλιπ του τραγουδιού. Οι δυο τους γνωρίστηκαν κι έγιναν φίλες.
Η Λόρνα πέρασε τα επόμενα χρόνια σε ινδιάνικούς καταυλισμούς, σκηνοθετώντας ένα ντοκιμαντέρ για την υποχρεωτική στείρωση των αυτοχθόνων γυναικών. Ως ενεργή ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η Βίβιαν ενδιαφέρθηκε για το πρότζεκτ και οι δυο γυναίκες είχαν συχνή επικοινωνία για την εξέλιξή του.
Σύντομα ήρθε η ιδέα της Λόρνα για ένα μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ για τη ζωή της Γουέστγουντ, και τα επόμενα τρία χρόνια σκηνοθέτις και παραγωγή πέρασαν χρόνο μαζί της σε μια αποστολή της Greenpeace στον Αρκτικό Κύκλο, στην προετοιμασία μιας επίδειξης μόδας από τα αρχικά υφάσματα μέχρι την πασαρέλα, σε μια καμπάνια κατά της υδραυλικής ρωγμάτωσης, ή στο άνοιγμα καταστημάτων του brand της σε Παρίσι και Νέα Υόρκη.
Σύμφωνα με τη Λόρνα, τα ενδιαφέροντα, οι ιδέες και οι αρχές της Γουέστγουντ ήταν πάντα κάπως “ανορθόδοξα”, έξω από όσα περιμένει το κοινό από ένα σύμβολο της μόδας. Οπότε ήξερε εξ αρχής ότι δε θα μπορούσε να κάνει ποτέ μια τυπική ταινία μόδας. Αντί αυτού, θέλησε να εστιάσει στον χαρακτήρα της, μελετώντας τις ρίζες της, τον ακτιβισμό και την επαναστατικό πολιτιστικό της αντίκτυπο. Για την ομάδα που έφτιαξε το ντοκιμαντέρ, η Βίβιεν Γουέστγουντ δεν είναι απλώς καλλιτέχνης, σχεδιάστρια μόδας και ακτιβίστρια, αλλά το πρόσωπο πίσω από ένα παγκόσμιο brand, και μια δυναμική businesswoman. Μια από τους αυθεντικούς δημιουργούς του 21ου αιώνα, που έχει ζήσει μια εντυπωσιακή ζωή, μέσα σε μερικές από τις σημαντικότερες πολιτισμικές αλλαγές της πρόσφατης παγκόσμιας ιστορίας.
Το πιο σημαντικό μήνυμα που περνά το ντοκιμαντέρ “Γουέστγουντ: Πανκ, Είδωλο, Ακτιβίστρια”; Αν θες να κάνεις κάτι, καν’ το. Και ποτέ μη το βάζεις κάτω.
- Cinobo
- 10 Μαΐου, 2022