Ανθρώπινος Παράγοντας σε Α’ Προβολή στο Cinobo

CINOBO Ταινίες

Πώς μεταφράζεται μια εισβολή σε σπίτι όταν αυτή ιδωθεί από τα μάτια διαφορετικών ανθρώπων; Μια στιβαρή και ειλικρινής ματιά στις εσωτερικές σχέσεις μιας οικογένειας, επηρεασμένη από το σινεμά του Χάνεκε αλλά και τη λογική των οπτικών γωνιών που πρωτοδίδαξε το Ρασομόν του Ακίρα Κουροσάβα.

Σύνοψη

Ο παραθερισμός μιας οικογένειας στο παραθαλάσσιο σπίτι τους μετατρέπεται σε εφιάλτη όταν μια μυστηριώδης εισβολή ταράζει τα νερά. Όσο προσπαθούν να επεξεργαστούν το γεγονός, οι διαφορετικές αντιλήψεις του καθενός για το τι συνέβη αποκαλύπτουν ρήγματα στις σχέσεις τους.

Η ταινία με τα λόγια του σκηνοθέτη

Ο Ανθρώπινος Παράγοντας αφηγείται την ιστορία μιας νέας, μοντέρνας οικογένειας σε μια γερμανική μεγαλούπολη: ανοιχτόμυαλοι κοσμοπολίτες, επαγγελματικά επιτυχημένοι και δημιουργικοί, και αφοσιωμένοι γονείς. Σε πρώτο επίπεδο, η τέλεια οικογένεια. Όταν κάποιος εισβάλει μυστηριωδώς στο εξοχικό τους, απειλείται η οικογενειακή τελειότητα και ξεκινά η αποσύνθεση του γάμου.

Ήθελα να μιλήσω για τη γενικότερη δυστυχία της σύγχρονης κοινωνίας, μέσα από τον μικρόκοσμο της οικογένειας. Οι χαρακτήρες της ιστορίας παρασύρονται από τον φόβο και την αβεβαιότητα. Τα μεσοαστικά τους ιδανικά προδίδονται από τις ίδιες τους τις απαιτήσεις για προσωπική και κοινωνική ασφάλεια. Μέσα από διαφορετικές οπτικές, η ταινία δίνει έμφαση στις εσωτερικές διαμάχες μιας οικογένειας. Οι αφηγηματικές λούπες που δεν γίνονται αντιληπτές εξ αρχής, μειώνουν τη σημασία της χρονολογικής σειράς των γεγονότων και μεγαλώνουν αυτή της οπτικής με την οποία παρουσιάζονται.

Σε έναν κόσμο όπου τα πάντα είναι εικόνα και μάρκετινγκ, από την ιδιωτική ζωή μέχρι την πολιτική, η αντίληψή μας εύκολα χειραγωγείται. Οι επικοινωνιακές στρατηγικές γίνονται όλο και πιο εκλεπτυσμένες αλλά ταυτόχρονα επιφανειακές, και δεν υπάρχει χρόνος επεξεργασίας της ροής περιεχομένου. Το συναισθηματικό δράμα της οικογένειας σχετίζεται με αυτό το φαινόμενο, ενώ το ζευγάρι μοιάζει να αγγίζει το εξής παράδοξο: ως ιδιοκτήτες διαφημιστικού γραφείου, είναι και οι ίδιοι παραμυθάδες και επαγγελματίες επικοινωνιολόγοι, παρ’ όλα αυτά μοιάζουν να έχουν χάσει την ικανότητα να μιλούν ο ένας στον άλλο ή να ακούν τα παιδιά τους. Μάλλον κάπου εκεί η ταινία γίνεται καθρέφτης και μπαίνει σε φάση αντικατοπτρισμού του εαυτού της. Οι διαφορετικές οπτικές στην ταινία είναι μια πρόκληση για το κοινό, καθώς το κάνουν να επαναπροσδιορίσει και ίσως να αμφισβητήσει την ίδια του τη γνώμη.

Βιογραφικό σκηνοθέτη Ρόνι Τρόκερ

Ο Ρόνι Τρόκερ γεννήθηκε στο Μπολζάνο της Ιταλίας και μεγάλωσε σε ένα μικρό χωριό των βόρειων ιταλικών Άλπεων. Αφού αποφοίτησε από το σχολείο, μετακόμισε στο Βερολίνο όπου δούλεψε για αρκετά χρόνια ως ηχολήπτης και συνεργάστηκε με πολλούς ραδιοφωνικούς παραγωγούς και καλλιτέχνες ήχου. Το 2006 μετακόμισε στην Αργεντινή να σπουδάσει στη Σχολή Κινηματογράφου του Μπουένος Άιρες. Τέσσερα χρόνια μετά, επέστρεψε στην Ευρώπη και μπήκε στη γαλλική σχολή καλών τεχνών Le Fresnoy – Studio National des Arts στη Λιλ. Ζει και εργάζεται κυρίως στις Βρυξέλλες. Έχει γυρίσει ντοκιμαντέρ, μικρού μήκους ταινίες μυθοπλασίας και πειραματικές, καθώς και video installations που έχουν προβληθεί σε διάφορα φεστιβάλ παγκοσμίως. Το 2016, η πρώτη μεγάλου μήκους του με τίτλο Οι Ερημίτες έκανε πρεμιέρα στο τμήμα Orizzonti του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας. Η ταινία προτάθηκε για το βραβείο FIPRESCI στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου 2017. 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία | Σενάριο: Ρόνι Τρόκερ

Μοντάζ: Τζούλια Ντρακ

Παραγωγή: zischlermann filmproduktion

Παραγωγοί: Σουζάνε Μαν, Πολ Ζίσκλερ, Μάρτιν Ρέμποκ

Διεύθυνση φωτογραφίας: Κλέμενς Χουφνάγκλ

Κοστούμια: Ιλντίκο Οκολισάνι

Μακιγιάζ: Μαλάικα Καταρίνα Μπόσεραπ

Μουσική: Άντερς Ντίξεν

Ήχος: Ζακ Πέντερσεν

Πρωταγωνιστούν: Μάρκ Βάσκε, Σαμπίνε Τιμοτέο, Γιούλε Χέρμαν, Βάνια Βαλεντίν Κούμπε

Διάρκεια: 102’

Έτος Παραγωγής: 2021

Από 15 Μαρτίου αποκλειστικά στο cinobo.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *